Salı, Mart 10, 2015

Geçmiş Kabus

Kararmış, incelmiş yumuşak toprağın üzerinde yürürken ayaklarıma bakıyorum. Ayaklarıma bakıp yürürken etrafımdaki kaosu sezebiliyorum. Bomba atılmış gibi darmadağın olan şeylerin arabalar mı yoksa evler mi olduğunu çözemiyorum. Göğün yere biraz daha yakınlaştığını ve simyah olduğunu ve bu karanlığın sonsuzluğa gittiğini sezebiliyorum ama kafamı kaldırıp etrafıma bakamıyorum. Bu basık, bunaltıcı hava beni de sıkıştırmaya başlıyor. Alevlerden duvarları dökülmüş, her yeri gözüken, hala kızgın olan binanın önüne geldiğimde kulağıma inlemeler geliyor. '' Kurtarın bizi! Yardım edin! '' diye yükselen çığlıklar beni orada donduruyor ve dehşet içinde izlemeye devam ediyorum. Binanın temelinde yanmış ve kararmış ama hala canlı olan erkek bedenleri yamuk yumuk yürümeye çalışıyor. Duvarlara kör gibi bakıyor. Yine çığlıklar yükseliyor. Ne yapacağımı bilemiyorum. Aşağıya inen bir asansör var. Onunla aşağıya inmek istiyorum. Bunun için bir hamle yapıp yanımdaki demire tutunduğumda hala kızgın olan demir avucumu yakıyor. Asansöre atlıyorum. Ama asansörün bir tarafının ipleri kopuk ve feci sallanıyor. İnemeyeceğim diyorum. Asansör bozuk. Kendimi tekrar toprağın üstüne atıyorum. Yanmış bedenler çığlık atmaya ve yürümeye devam ediyor. Gökyüzüne bakınca hala simsiyah olduğunu fakat iki tane yıldızın berrak şekilde parladığını görüyorum. İçim eziliyor. Çok üzülüyorum. Terlemeye başlıyorum. Ne yapacağımı bilemiyorum. Sıkıştım kaldım ve boğazım yanmaya başladı. Burnum da. Nefesimin tükenmesine yakın dehşete kapılıp çığlığımı bırakınca karşımda penceremi gördüm. Dolaplarımı. Salondan ışık geliyor. Arkadaşlarım evde. Yatağımdayım. Hava kararmış. Terlemişim. Su içmeye ihtiyacım var. Ne iğrenç kabustu. Nefes alıp rahatlamaya bunu uzaklaştırmaya çalışıyorum. Kahveyi düşünüyorum. Kahve yapıp arkadaşlarımla salonda otururum muhabbet ederiz diye düşünüyorum. Kalktım ve mutfağa gittim. Suyun kaynamasını beklerken arkadaşımla uzaktan uzağa konuşuyoruz. Beni acilen odaya çağırıyor. Kahvemi hazırlayıp yanına oturuyorum. Ekranın alt kısmında kırmızı şerite bakıp kalıyorum. '' Soma'da Maden Faciası ''

Hiç yorum yok: